Woensdag 4-11, Abu Dhabi - Dubai - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Woensdag 4-11, Abu Dhabi - Dubai - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Woensdag 4-11, Abu Dhabi - Dubai

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Leander

04 November 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Wat een wereld! Rare Arabieren die Emirates! 07.05 geland in de woestijn, wat tegelijk 1 grote bouwput is. Om 8 uur staat Nishad klaar! Met zijn bordje HETTY. Hij pikt ons op en brengt ons naar Dubai. Jammer dat hij geen woord engels spreekt, maar gelukkig weet Hetty zoveel te vertellen, dat maakt alles goed. We starten in een shopping Mall om een ontbijtje te scoren die we op het strand gaan verorberen. Even met de voeten in de helder blauwgroene Arabische Golf. Burj Al Arab, 1 van de hoogtepunten van vandaag! Een 7 sterrenhotel in de vorm van een zeil, heel bijzonder! Op het helicopterplatform heeft de kroonprins geposeerd evenals Tiger Woods. 1 grote commercie, ze weten hier wat marketing is
We komen er in de loop van de dag achter dat niks hier te gek is. Groot, groter, grootst en meer. Auto's in overvloed, benzineprijs € 0,42 per liter, shopping Malls waar ieder duur bekend merk gevestigd is. Zelfs een enorm aquarium, ijsbaan, watervallen, je kan het zo gek niet bedenken, het is er! Een heerlijke lunch op terras aan de Creek, waar we later met de watertaxi overheen varen. De Creek, eerst 5 km lengte, later 24 en er komt nog 3 km bij! Palm Island, Dubai Museum, Art Galary Mahaweb from Beautiful People (autistische kinderen die prachtige kunst maken) het oude centrum met de Indiaase wijk, Iranese kruidenwijk en de Dubai Jewelery Street! Geef goud als je van elkaar houdt telt hier niet, het is puur investeren. Wat een dag! Wat een stad! We eindigen bij Smokey Beach, geen bier, wel waterpijpen! Nu op Abu Dhabi Airport heerlijk aan een Fosters Beer om in Aussie stemming te komen! Om 22.05 uur stappen we in een Airbus 380! Sydney, we are on our way.