Sydney to Brisbane by car, in 3 dagen - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Sydney to Brisbane by car, in 3 dagen - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Sydney to Brisbane by car, in 3 dagen

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Leander

13 November 2015 | Australië, Byron Bay

Een hele roadtrip, that's for sure! Zo om en nabij de 1000 km in een Toyota Corolla is niet nix. Zeker niet als je onderweg ook nog iets wil zien of zelfs iets wil doen! We zijn er achter gekomen dat je ongeveer 1 minuut nodig hebt voor 1 kilometer! De overnachting in Hunter Valley was perfect. De wijnvelden lagen er prachtig bij, veel jonge druivenstruiken. Het echte wijnproeven durfden we 's morgens om 9 uur nog niet, dus hebben we maar overgeslagen. Zo ook Newcastle.
Onze route over the Pacific HWY was zeer de moeite waard. Af en toe een toeristsch lusje zorgde ervoor dat we ook de echte Australische dorpjes aanschouwen, zoals Bulahdelah. Opvallend is de oude nostalgische bouw en inmiddels ook moderne bouw door elkaar heen. De veranda's doen het nog steeds goed. Vandaag was het een lange trip, te lang voor het mooie. The Roadwork brak ons op! The hele Pacific HWY wordt verbreedt, wat steeds tot 'slow down' situaties leidde. Wat infrastuctuur betreft: werk genoeg! Het landschap wisselt af van bergen, natuurreservaten, naar weilanden en rivieren. We ontwijken Koala beren, Kangaroes en vandaag zelfs Wild Cattle en wilde paarden. Is net als bij ons uitkijken voor overstekend wild! Een snelle blik naar Port Macqairie, havenplaats gebouwd in 1821 als strafkolonie en een geliefde badplaats. Door naar Coffs Harbour waar we gaan overnachten. Een prachtige badplaats, met mooie stranden. Eindelijk zien we fietsers! Hoewel.... zelfs op de Pacific HWY mag er gefietst worden. Verbazingwekkend! Bij de invoegstroken staan bordjes speciaal voor de fietsers om van de ene naar de andere baan te kunnen switchen, zo af en toe zie je dan ook een wielrenner zijn leven wagen! Heerlijk ontbeten in the harbour en weer klaar voor de etappe van vandaag! Eerst naar Byron Bay, slechts 240 km, haha. Middendoor de bananenplantages en later de suikerrietvelden, een prachtige route. Van Lennox Head naar Byron Bay, het meest oostelijke punt van Australie. Even tijd voor the Lighthouse en een adembenemend uitzicht, hoogtepuntje! Surfers Paradise hebben we maar overgeslagen. En doorgereden naar Redland Bay. Nog even kleine paniek, want ineens was er nergens een benzinepomp te vinden, terwijl het toch wel hoogste tijd werd. En we zijn nog zo gewaarschuwd..... In Redland Bay krijgen we ineens een uur kado! NSW doet mee aan de zomertijd, Queensland niet, uurtje extra! Heerlijk, motel gevonden, leuke beachclub met live music, mosselen, patat, bier en wijn. Morgen naar Brisbane on the plane naar Cairns. Daar verenigen we weer met de avonturiers uit de Red Dessert!
De roadtrip was niet spectaculair, maar zeer de moeite waard. Tijd was de boosdoener! Er is zoveel te zien en te doen, maar wij mochten het beleven als de Japanners, in de auto, uit de auto! En het was heerlijk om een paar dagen samen door Australië te crossen, lifeisbeautiful@Australiê!

• 13 November 2015 - 15:34

Rita:

Wij genieten van jullie heerlijke belevenissen : al die dieren, stadjes en sferen. Hele prettige voortzetting toegewenst, daar gaan wij weer van horen :)

• 13 November 2015 - 21:28

Hanny:

Hoi Leander en Ans, mooi verslag en jullie Roadtrip niet spectaculair? Het lijkt me geweldig om kangaroes en koala beren te zien en al die andere mooie bezienswaardigheden. Wens jullie nog een fijne verdere reis met veel mooie belevenissen
    Groetjes Hanny

• 13 November 2015 - 21:37

Ron En Doreth:

Hoi Leander en Ans, wat leuk om jullie zo te volgen, zeker omdat Sander zo dichtbij jullie zit. Volgens ons hebben jullie m net gemist op het meest oostelijke puntje van australie Byron Bay. Hij was daar de 13de nov. Veel plezier verder en de groetjes aan de rest. Ron en Doreth

• 13 November 2015 - 22:52

Nico Vesseur:

Hoi Ans en Leander, en de rest. Jullie zien veel van het land lezen we, mooi om dat allemaal mee te maken, al die leuke dorpjes en mooie natuur. Heel uitgestrekt, wel lange afstanden om te rijden (geen files?) En bij de familie was het ook leuk! Tot de volgende MAIL, en nog veel plezier. Gr. JUUL&NICO

• 14 November 2015 - 13:04

Petra Bakket:

Klinkt mooi prachtig om zo veel te zien
    Allemaal nog heel veel plezier !! Geniet er van