In the Outback, probably you're gonna die! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu In the Outback, probably you're gonna die! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

In the Outback, probably you're gonna die!

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg Leander

14 November 2015 | Australië, Alice Springs

G'day mates,
We proberen er mooie foto's bij te krijgen, maar uploaden is a disaster!
Woensdag 11-11, 5.45 opstaan ontbijten pleiten, Ann brengt ons naar Sydney AirPort. 10.00 vertrek. 12.00 aankomst met 1,5 uur tijdverschil.
2 koffers niet op de belt. Grrrrr a bit stressie. Uiteindelijk zijn alle tassen er toch, so off we go.
Day 1 39'c Ayers rock AirPort to Uluru Cultural centre. If you don't drink 1,5 liter of water, you probably gonna die. 30' min. Kuwya walk. Drink drink drink. 30' min. Mala walk. Drink drink drink. Sunset at Uluru 19.00 uur with a nice cold beer. Camp: diner ( kip en spaghetti met groenten) en sweg klaar zetten. 21.00 uur kijken we al naar de sterren, eerst nog wat bewolkt. Maar als we een paar uur later nog naar de sterren liggen te kijken, zien we er toch al een paar miljoen meer!
Day 2 40'c and up at 4.30 uur. 5.30 Sunrise and breakfast at Uluru. Zon komt op in het oosten en gaat onder in het westen, maar hij draait gedurende de dag via het noorden naar het westen om onder te gaan. Je hebt geen idee of je noord oost of west loopt. Gelukkig hebben we een guide: Tom ook wel Tom Tom, Cook, Nurse and Technician. Hope the bus doesn't breakdown. Kata tjuta , the Olga's or valley of the winds. Prachtige rocky wandel trail. 5,5 km. We liggen ruim voorop. De oudsten van de groep. We hebben miss Asia, miss Brasil, miss Canada, miss Sweden, Christina woopie goldberg, couple of Brittish. 3 gay Manchester Guys. Een Italiaan, Maximillio, een Zwitser, een Duitser en een Duitse, allemaal tussen 20-30. Een Nederlandse vrouw die liever geen Nederlands spreekt (dan niet!) bijna allemaal ver achter ons gelaten. Lopen wij zo hard dan? TomTom was not amused. We hadden bij elkaar moeten blijven, hij vertelde bij iedere bocht een verhaaltje en what if one of us was biten by a venemous snake. He probably was gonna die. Camp lunch wraps. Drive 270km. Camp Kings Creek station, swim, campfire, sweg. Na zo'n hot drive is het heerlijk in een zwembad te kunnen dobberen. Douchen, biertje drinken, eten werd vanavond in het campfire gecooked. Lekker Chili con carne met rijst. Biertje toe. Lekker om 20.00 uur weer in je sweg. Ik voel al de beurse plekken van het liggen op moeder aarde op een zeer dun matras. We probably gonna die from snakebite or Dingo attack tonight. Ik trek me niets aan van al die spinnen verhalen en andere monsters. Ik kijk naar de Melkweg. Nog nooit gezien, werkelijk prachtig. Slapen valt weer niet mee. Maar het is geweldig.
Day 3 39'c. Up at 04.30. Kings canyon. 06.15 uur 6,5 km rondwalk. Dit was echt een hele mooie wandeling, klimmen en klauteren en weer dalen, soms een trap in de berg, soms een stukje boardwalk. Nu maar wel bij elkaar gebleven, maar man wat zijn sommigen langzaam. 9.00 uur al weer terug, snack en oranges. Drive totaal 500 km. Lunch bij campground v aboriginals. Wraps again. Drive. Camelfarm. Paar meiden deden een Camel-drive. wij hielden ons vocht op peil met je raad t al: Een lekker biertje. Drive nog maar 90 km. Alice Springs YHA. Lekker zwemmen in het zwembadje. Douchen, haren wassen, overal rood stof. Kleding ziet er niet uit. We zien wel of we het nog schoon krijgen. We konden nog als afscheid van de groep een diner at the rockbar doen. Maar we bedachten dat the jongkies liever zonder oldies een bonte avond zouden hebben. Dus zijn we de stad in gegaan en hebben op een dakterras lekker pizza en hamburgermenu gegeten. Inmiddels hadden we op onze 6 persoonskamer twee jonge Denen erbij gekregen. Die moesten beiden op het bovenste bed slapen. Zij kwamen ook net terug van een rocktour. Wij gingen om 21.30 lekker slapen en hunnie gingen lekker de stad in. Gelijk hebben ze! Ik denk dat ik om 21.35 uur al sliep en werd voor de eerste keer wakker om 06.00 uur van de telefoon! Welke gek belt er om die tijd. Walter Koek! Om te vragen, whar de hek is Kek? Nou Walter, actually on top of me! (Stapelbed). Haha. Altijd fijn om te horen dat de kinders in Nederland goed verzorgd worden. Bedankt Walter en Wilanne!! Toen nadat iedereen klaar was, weer de stad in voor breakfast McDonalds moest het worden. Ja kids je moeder ging ontbijten bij de Mac.... Daarna de tassen inpakken om 10.00 de kamer verlaten en wat sightseeing to do. Eerst naar the reptile museum. Draken en krokodillen aaien. Toen naar flying doctors museum. Was interessant en leuk om gezien te hebben. Lekker lunchen bij the rockbar, spraken miss Sweden, she Works there, they had a nice evening and got very drunk. Blij dat wij daar niet bij waren. Houden wij niet van ... Nu dan op Alice Spring Airport, wachten op vlucht naar Cairns en daar zien we Ans en Leander weer.

• 14 November 2015 - 10:29

Wilma:

Klinkt allemaal super! Wat een ervaringen , geniet ervan. Let toch maar een beetje op enge beesten xx