Dinsdag 17-11, Today, a fantastic day! - Reisverslag uit Mossman, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Dinsdag 17-11, Today, a fantastic day! - Reisverslag uit Mossman, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Dinsdag 17-11, Today, a fantastic day!

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Leander

17 November 2015 | Australië, Mossman

Vroeg uit de veren!! Na onze 1e nacht in Vanny, onze camper! Zweten, in the Raintree Forest, en met zessen in 1 ruimte, voor de allereerste keer! 7 uur ging de welkome wekker, want........ ons snorkel Ocean Safari Adventure staat op het programma. Pick up at 8 AM, door zo'n heerlijke zongebruinde Australiër, waar we graag een duik mee willen maken! Hij ging alleen niet mee. Jason, the captain, en Ken (mooier dan die van Barbie) onze onderwaterguide. Probably we are gonna die!! Met Leander, die achterbleef, goede afspraken gemaakt voor het geval we niet meer terugkeerden! We dragen een Stingersuit protecting us against the Stingers and Jellyfish. Half 9 lopen we richting the Beach en stappen in een dikke vette speedboat. 25 minuten uit de kust komen we bij Mackay Reef. Korte instructies, pak aan, duikbril en snorkel en laat je maar vallen! 3 meter onder ons zien we a magnificient aquarium, live! Wat een prachtige, fascinerende onderwaterwereld. Vissen en koraal in alle kleuren van de regenboog (die we 's avonds ook nog in het echie hebben gezien) , breath taking, awesome! De allermooiste plek, het great Barrier Reef! Rudd en Kek kwamen af en toe proestend omhoog, een kunst apart dat snorkelen. Vergeet bijna de turtels, waar we naast zwommen! echt heel groot. Op de terugweg nog een 360' by boat, ff lekker hard. Nog op jacht naar Tuna' s , die zich snel onzichtbaar maken, dus jammer. Het was het absolute hoogtepunt van vandaag! Terug op Camping Cab Trib pakken we een ontzoutingsdouche, broodje gezond en gaan we 'on our way' by camper, Kek is the driver en geeft gas. Een prachtige bergetappe. Hij is zo op z'n TomTom gesteld dat hij hard voorbij de Mango Winery scheurt tot groot protest van ons! Er zat wat zoet snorkelwater in zijn oren. De bruine bordjes zijn belangrijk, dé toeristische highlights in the area! We belanden bij Malanda Falls. Camping, stoeltjes en tafel, chippie, bier en winetime! What a beautiful day, again! Onderweg een crocdile gespot, op de ferry. De Kangaroos verstoppen zich nog steeds, onbegrijpelijk! We koken bij the outside kitchen, zo lekker! The food is called Silly Pasta, made by the girls. Vlak voor het eten worden we verrast door een Japie Krekel concert. Zo hard, zo schel, ongelofelijk! Is de camping daardoor zo goedkoop? Een Cookaburra, een poelemetaat met DOSR kleuren en wat vrije vogels zijn de gespotte dieren. Tomorrow doen we een before breakfast Falls-walk, voordat we doorgaan naar Milaa Milaa!

• 19 November 2015 - 15:29

Petra & Leonard:

Ziet er allemaal geweldig uit. Heel veel plezier nog geniet er van en we wachten de foto's af. Hier regen en veel wind !!