Zat 21-11 Withsundayisland en white haven beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Zat 21-11 Withsundayisland en white haven beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Zat 21-11 Withsundayisland en white haven beach

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg Leander

21 November 2015 | Australië, Airlie Beach

Woorden schieten te kort, die komen misschien nog wel.
Whitehaven Xpress. Met the Linneman Pacfic MY gaan we van Abell Point Marina varen langs de eilanden. The crew wordt aan ons voorgesteld het is een family business met Dan at the steeringwheel, Shane as the entertainer and Kate as Cateraar. Goed team en zijn echt in de weer om er een leuke dag van te maken. Eerst een 40' min varen dan stingersuit weer aan en snorkelen maar. Kate vraagt wie er reeds ervaren zijn en Ans en ik staan klaar. Tja we hebben het tenslotte al 1x gedaan. Met dat we erin springen gooit Shane een handvol vissenvoer in het water en vervolgens worden we ingesloten door een massa grote vissen die lekker komen knabbelen. Niet aan mijn tenen gelukkig, maar inmiddels ben ik niet meer bang voor vissen. Hoera! Na een uurtje genieten van alle prachtige kleuren en visvarieteiten moeten we weer aan boord. Niet voor dat er nog weer gevoerd is, wat zijn ze toch mooi ook die grote joekels! Lekker een bakkie koffie en een paar koekjes en we kunnen weer verder.
Terwijl wij aan t snorkelen waren konden de andere medepassagiers met een glasbodemboot ook op het reef kijken. We waren met 42 peoples aan boord, van alle nationaliteiten en vooral wat ouder van leeftijd en een paar jonkies. Lunch op het eiland. We worden stukkie verder met het motorbootje aan wal gebracht op white haven beach. Of je mocht ook zwemmen, mits je een goeie zwemmer was. Dus gingen Kek en ik zwemmen. Werd ik achtervolgd door een heel snelle octopus of een stinger. Gauw eruit! Men!! wat is dat zand wit en wat mooi. Ook hier weer ecotoiletten alles even netjes en op het zandpad er naar toe liggen twee grote leguanen. Wat doe ik? Vluchten of gewoon stoer eroverheen stappen. De zee in kon niet meer, ik had stingersuit al uit en gepaneerd met zand en ik moest toch echt nodig. Toch maar doorgezet, flink hè. Ondertussen was de crew onze bbq aan t klaarmaken. Wijntje, biertje erbij en lekker vleesje eten met brood of salade en heerlijk fruit toe. De leguanen waren wat aan het bakkeleien en ik hield ze goed in de gaten. Even uit t zicht en ja hoor komt ie onder m'n bankje weer tevoorschijn en tikt links en rechts even met z'n staart allebei m'n benen aan. Wwaaa.
Terug naar de boot toch maar wel met Dingy gegaan. Was net opgedroogd. Volgende stop: Hill Inlet scenic lookout, 50 shades of Blue. 10' omhoog bushwalk, 10' kijken en foto's nemen, 10' terug lopen. Strakke planning. De oudjes gingen met de eerste pendel mee en inderdaad we stonden allemaal weer tegelijk beneden bij het bootje. Nu nog een uur varen, Kate serveerde een kaasplankje en wij namen nog een biertje om het weer weg te spoelen. Oud Chinees vrouwtje die niet zo veel verstand van kaas had, zag er erg geschrokken uit na haar foute keuze. Kate zei haar :"throw it overboard " , maar nee ze hield het heel beleefd in haar mond en probeerde de plakkerige zooi weg te krijgen. Zag er heel onsmakelijk maar zeer vermakelijk uit. Later probeerde ze een zoet roomkaasje met rozijnen, dat ging beter.
Plotseling een brul aan stuurboord: Turtle Turtle!
Ans heeft hem op de foto staan, was inderdaad een hele grote. Om een uur of vijf weer terug in de Harbour en we werden weer netjes met the courtesy bus naar de camping gebracht door Terry. Bedankt Whitehaven Xpress voor deze fantastische dag. Moe en voldaan kletsen we nog wat na onder t genot van een biertje/wijntje en Rudd maakte een lekker soeppie en broodjes voor ons klaar.