Zaterdag 28-11, Back home again - Reisverslag uit Roelofarendsveen, Nederland van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Zaterdag 28-11, Back home again - Reisverslag uit Roelofarendsveen, Nederland van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Zaterdag 28-11, Back home again

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Leander

28 November 2015 | Nederland, Roelofarendsveen

Wat een ervaring! Australië! Zo een mooie reis, zo weg van alles. Maar onderhand gebeurt er wel van alles in Roelofarendsveen en de wereld.
We hebben ons ruim 3,5 week niet bezig gehouden met dit alles. De aanslag in Parijs heeft ons bereikt, net als het neerschieten van een Russische toestel door Turkije. In Australie is men bezorgd. Hoe zijn de veiligheidsmaatregelen in Nederland? Is het nog wel veilig in Europa. Vragen die regelmatig aan ons gesteld worden. Wij hopen maar op het beste. Bij thuiskomst is de 1e krantenkop: Nederland is bang!
Australië is echt het andere eind van de wereld. We hebben deze weken ook een aantal keren het gevoel gehad dat we aan het einde van de wereld waren! De zee loopt bol, het water draait tegen de klok in, de sloten op toiletten gaan net anders dicht, bij het oversteken kijk je rechts, links, rechts, links totdat je aan de overkant bent! Het links rijden, in het begin spannend maar al snel gewoon, zelfs met de camper. Je gaat anders om denken! Bij de Everglades kun je ineens niet verder (al hadden we dat zo graag gewild), iedereen is vroeg wakker, maar gaat ook vroeg naar bed! How are you? Geef vooral geen antwoord, maar zeg: Fine! How are you? Er wordt veel gewaarschuwd voor overstekende kangaroos, koala's, kasuaris, cattle, turtles, wilde paarden, oude mensen, noem het maar op. And watch out for the crocodiles! And snakes! Van het Road Work maken ze een feestje. Overal hangen oranje 'feest' vlaggetjes om dit aan te geven, geeft toch wat extra 'jeu' aan het slow driving. Zwemmen in de zee wordt in het Noorden afgeraden. Jelly fish, sharks and crocodiles! Gelukkig hebben wij alleen maar mooie dieren gezien in de zee. Vissen in alle soorten, kleuren en maten, zeesterren, schildpadden en zelfs dolfijnen! Op de campingsites zijn overal bbq faciliteiten, maar ook langs de esplanades, in de parken en rustplekken langs de Highway ontbreekt het hier niet aan. Evenals toiletten! Deze zijn (bijna) overal te vinden. Breakfast wordt vooral buiten de deur gedaan. Behalve bij Ann en Peter! Hollandse invloeden! Vrijdagavond om 21.30 uur zitten we in het vliegtuig naar Abu Dhabi. Een vlucht van 13,5 uur! Voordat de luikjes dicht gaan worden we nog volgestopt met een diner, wijntje, zoutje en tussendoor (voor degenen die wakker zijn) een ijsje, drinken, popcorn om weer te eindigen met een warm ontbijtje. 05.30 uur plaatselijke tijd (het is nog steeds donker!) landen we in Abu Dhabi. Hier hebben we een tussenstop van 4 uur. Eerst een koffie! Maar al snel zitten we aan het bier! Een Corona om half 9 's morgens, om half 10 een zak doritos en om 10 uur in het vliegtuig aan de rode wijn met zoutjes! Bizar! Vliegtijd Abu Dhabi-Amsterdam 7,5 uur. Goed voor 2 lange films, 2x eten, tussendoortjes, wijn en bier, als je geluk hebt nog even je ogen dicht. De laatste 2 uur zijn we het allemaal zat. De zithouding weten we geen raad meer mee, we zijn uitgelezen, film is afgelopen, benen worden steeds dikker van het vocht. Het is de hoogste tijd! Amsterdam Schiphol here we come. Leander en Kek nog in korte broek, Ans in het vliegtuig nog snel een spijkerbroek aangetrokken, Rudd met zijn Australian hat op zijn head, rugzakken op de rug, bagage van de band, truien, vesten en jassen aan! Een verschil van een kleine 30 graden! Walter, Willanne en Emese staan met een groot bord Welkom Home, Kevin is onderweg. We zijn er weer! Willanne heeft verse tomatensoep met heerlijke bruschetta thuis, we gaan mee om na te praten, te borrelen en te eten. Heerlijk! Wat is het een geweldig mooie reis geweest, zo ontzettend genoten! Met elkaar, van elkaar, van de mensen daar, de natuur, de vrijheid, de ruimte, de geweldige gastvrijheid van de familie Collignon, #Lifeisbeautiful @ Australie!
#Lifewasbeautiful @ Australie! Hope to be there again sometime!
Vannacht heerlijk geslapen in ons eigen bed. Feest van Kees voorbij laten gaan, helaas. Het lampje ging uit. 21 uur vliegen, in totaal bijna 30 uur reizen waarbij we de zaterdag (of vrijdag) 2x beleven was teveel van het goede. Wat vanmorgen vooral tegenvalt: het weer!!

• 29 November 2015 - 10:42

Sjoukje:

Hé Ausies,
    Welkom thuis. Fijn dat jullie weer heel thuis zijn. Dank dat ik mee mocht kijken en genieten van jullie prachtige/avontuurlijke reis. Het gaf kleur aan de soms sombere dagen hier.

• 29 November 2015 - 10:48

Wilma:

Heerlijk weer thuis, weer even hier jullie draai vinden, met de kids, werk en alle dagelijkse dingen is ook weer fijn. Een mooie reis, fijne ervaringen en heerlijke tijd samen, nooit vergeten! Met een kaarsje op tafel en de kachel aan, ook hier weer gezellig! Xx

• 29 November 2015 - 19:07

Richard:

Welcome Back Home en bedankt voor de uitgebreide verslagen waarmee we allemaal een beetje mee konden genieten van al hetgeen jullie gedaan, gezien, gevoeld, geproefd en meegemaakt hebben!
    Tot snel voor de stories die niet voor alle lezers bestemd waren, toch :)