Hoe het begon. - Reisverslag uit Roelofarendsveen, Nederland van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Hoe het begon. - Reisverslag uit Roelofarendsveen, Nederland van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Hoe het begon.

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg Leander

02 September 2015 | Nederland, Roelofarendsveen

Op 8 februari van dit jaar kregen we een mail van nicht Ann uit Australië om naar de familie in Sydney te komen. tante Wilma wordt 90 in november en iedereen van "Overseas" is uitgenodigd. Nou dat vonden Sylvia en ik wel wat, dat hadden we nog op onze todo list staan. maar met z'n tweeën? nee, de mannen moesten ook mee, gezelliger. Wij hebben er even over nagedacht en op 24 februari geantwoord aan Ann dat we eraan komen. Well, dat was "Exciting news" daar aan de andere kant van de wereldbol. Tante Wilma weet geloof ik nog van niets, (of weet t niet meer)! dus straks des te groter de verassing!
Wilma van den Bosch en Jan Collignon gingen als jong getrouwd stel met de boot naar Australie om daar samen een leven op te bouwen in de nieuwe wereld. Zij kregen daar 6 kinderen 3 jongens en 3 meiden te weten: Peter, Philip, John en Ann, Helen en Theresa. Helaas is ome Jan jong overleden in 1976 en heeft tante Wilma in haar eentje 6 kinderen grootgebracht. Best pittig, als al je familie in Nederland woont, sta je er alleen voor. Allemaal mochten ze studeren en als ze geslaagd waren, mochten ze een reis naar Europa en kwamen ze allemaal om beurten op bezoek. we kennen elkaar dus wel, maar niet echt goed. en nu zijn we uitgenodigd om te komen en in hun huis te logeren en wat sightseeing te doen in Sydney. geweldig toch!
Maar hoe komen we nu aan de naam van ons profiel?
dat is begin april op een zaterdagmiddag bij DOSR beklonken.
Leander gaat weinig op vakantie en al nooit op vliegreis, op het feestmaal voor Ans d'r verjaardag zegt hij dat ie een mededeling heeft:
jullie moeder en ik gaan naar Australië! Dat was voor allen een complete verassing, ook voor Ans! Mooi toch.....
Dus niet alleen Leander goes down under,
maar ook Ans en Sylvia & Ruud en Kek & Jacqueline.

• 30 Oktober 2015 - 11:27

Monique:

WoW ....wat stoer en leuk....zeker voor Leander meteen zover weg......geniet er lekker van .