Vrijdag 27-11, Laatste dag in Australie Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Vrijdag 27-11, Laatste dag in Australie Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Vrijdag 27-11, Laatste dag in Australie Brisbane

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg Leander

27 November 2015 | Australië, Brisbane

Om 5.30 wakker vanuit gewoonte, maar heerlijk door gepakt tot 8.00 uur. Kek haalt brood en ik zet de ontbijttafel klaar, weer alle leftovers op een rij. Ontbijten, afwassen, inpakken en de stad in. Bagage mag in het hotel in een opslagruimte en de airportshuttle is geboekt. Om 18.00 uur worden we bij het hotel opgehaald, dus van 10-18 om de stad te exploren. Eerst naar de waterkant en met de free city hopper kan je gratis mee door de hele stad over het water. We blijven lekker lang zitten en stappen op het eindpunt pas uit. Bakkies tijd met wat lekkers, dan wandelen we de hele south quay af, langs ecologische tuinen. Wederom een groot swimmingpool met 3 bassins. 1 met zand en strand 1 met gewoon en 1 voor de allerkleinsten. Wat mooi aangelegd alles gratis te gebruiken. En alles even schoon, niets kapot of gesloopt. Overal weer picnic aereas met vrij te gebruiken gasbbq. Museum of performing arts, een reuzenrad als Brisbane's Goldeneye, arena voor optredens en nog veel meer. Terug met de ferry, hollen ... Hè jammer twee achterblijvers. Dan maar een biertje pakken op t terras bij t eindpunt. Na een half uurtje zijn we weer compleet. Nu staat het souveniershoppen op het programma. Voor sommigen een kick voor anderen een ramp. Maar we doen het toch. De mannen vermaken zich in The Pig and Wistler. En de meiden, ja je raadt t al. Uggs, kangeroe bontjes, krokodillen tanden. Koalaknuffels. En ik heb een postkaart naar Ann en naar de kinderen gestuurd. Hoop dat ie er voor de kerst is! Haha. Ja op vrijdagmiddag is het druk met vrimibo's. Nou die beginnen hier al met de lunch. In je kantoorpakkie of -dress champagne drinken aan de esplanade en lunchen met collega's. Toen wij naar AirPort gingen zaten ze er nog! Ook in de winkelstraten was het verschrikkelijk druk. Donderdag was thanksgiving, vrijdag Black friday en om 19.00 werd officieel de xmas tree lights ontstoken met een officieel tintje. Wij waren toen al op de AirPort.
Ik kon het toch niet laten om op de laatste dag alvast maar iemand Merry X-mas te wensen. T is zo raar om de hele maand november al overal in de kerstsfeer te zijn, vooral ook in 35'c. Dus de taxidriver kreeg een hand van me and I wished him a Merry Xmas. Bye Brisbane, bye Aussieland, bye lovely aussie family. Loved to be with you and loved to be in your country.