Maandag 9-11, Hieperdepiep Hoera en Manly - Reisverslag uit Manly, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Maandag 9-11, Hieperdepiep Hoera en Manly - Reisverslag uit Manly, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Maandag 9-11, Hieperdepiep Hoera en Manly

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Leander

10 November 2015 | Australië, Manly

Today it is the real 90th birthday of aunty Wlma! Off we go, nog 1x op de koffie, met birthday cake en natuurlijk zingen we nog 1x 'Er is er 1 jarig' in Dutch! Na de koffie nemen we afscheid van tante Wilma. Vreemd om gedag te zeggen tegen iemand die je net hebt leren kennen en gelijk weet dat je haar nooit meer zal zien! But.......you never know! Ook zeggen wij gedag tegen Kees, Janine en tante Nel, tot in Nederland! De nichten Helen en Theresa beloven een keer naar Holland te komen, we will see. Wij gaan back to Castle Hill om onze wandelschoenen aan te trekken en onze daypacks op te pikken. We gaan 'by bus' naar Sydney Harbour om daar vandaan 'by ferry' naar Manly over te steken. Een 11 km lange tocht vanaf Circular Quay. Manly is een smalle strook land tussen de haven en de Pacific Ocean. Lunchtime on the beach van Manly aan de havenzijde. Door de winkel boulevard naar Manlybeach. Het uitzicht is geweldig! We wandelen door naar Shelly Beach, hier wordt veel gedoken en gesnorkeld. Ann heeft nog een stevige wandeling voor ons in petto. Bush, rotsen, trappen, spectaculaire uitzichten! Onderweg een Water Dragon gespot, onze eerste krokodilachtige. Back by the Boathouse hebben we een biertje verdiend! Tijd om een duik in de zee te nemen is er niet, op naar de ferry! Terug aan de overkant wordt het hoogste tijd om hoeden te scoren, want the survival in the outback komt steeds dichterbij. Syl and Rudd zijn er klaar voor! Darling Harbour staat vandaag voor de 2e keer op het programma, maar onderaan the list, dus wederom niet aan toe gekomen. By bus back to Castle Hill, waar we nog even 'moeten' shoppen, maar Ann is zo thuis in the shoppingmall dat ze er niet bij stilstaat dat the shops inmiddels dicht zijn. We besluiten vanavond Thais te eten, eindelijk besloten wat te bestellen, blijkt de Thai op maandag dicht....soms zit het mee....soms.... Gelukkig heeft Ann left-overs en hebben we binnen no time een maaltijd op tafel. Dan komt Phillip nog even gedag zeggen, 2 uur lang heeft hij ons ge-entertained! Wat een geweldige vent, he is a jolly good fellow! Over entertainen gesproken, iedere avond kregen we een optreden van illusionist Lachlan, de zoon van Ann and Peter. Goocheltrucs die we nooit zullen snappen! It was magic!