Dinsdag 10-11, The Blue Mountains. - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Dinsdag 10-11, The Blue Mountains. - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Dinsdag 10-11, The Blue Mountains.

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Leander

11 November 2015 | Australië, Blue Mountains

Another beautiful day! Today Ann and Peter take us to the Blue Mountains. De picknickmand gaat vol, koffie, thee, net vers gebakken muffins, left-over cake, broodjes gezond, cola, bitter lemon en onderweg nog aangevuld met verse 'Bilpin' apples! En niet te vergeten: bottles with water. The POB-001, Peter's 60th birtdaypresent, a red BMW, is vandaag voor the girls. De mannen duiken bij Ann in the red devil. Zij zijn dan ook eerder bij de Coffeesstop without the coffee! Peter houdt ervan om de toeristische route te rijden, dit keer door de winkelstraat in Windsor om ons alle oude gebouwen te laten zien, heel relaxed, totdat hij erachter kwam dat hij helemaal niet in die straat mocht rijden, it was only pedestrian! Oepsie! Nog even een extra fotomomentje en op naar de Mount Tomah Botanical Gardens voor de koffie. Daarna een wandeling door de prachtige tuinen en achtergrond informatie over de gummy trees. Weer back in de rode racers en door naar Katoomba om the 3 Sisters te gaan bewonderen. Deze Three Sisters is een rotsformatie ontstaan door de erosie. Volgens de Aboriginallegende zijn het 3 zusters die door hun vader zijn opgesloten om ze te behoeden voor een bunyip.
We maken hier een wandeling om bij deze zusters te komen. Pretty tough! Onderhand genieten we van het enorme uitzicht en de blauwe (olie) gloed van the mountains! Back on the ground vinden we een picknickplaats in de schaduw voor onze lunch. Dan nog even door naar de Skyway gondel! Deze gondel gaat 211? meter boven de boomtoppen. Vervolgens stappen we in een oude mijntrein die zeer stijl naar beneden gaat, nog net geen achtbaangevoel, maar toch... Beneden komen we in het gebied van de mijnen. Meer dan 100 tunnels lopen daar onder de grond. Een wandeling van 30 minuten laat ons restanten zien van oude mijnhuisjes tot filters, rails enz. De tocht eindigt in een gondel omhoog. Commercieel, maar de moeite waard! De Skyway is bedacht door een familie, welke de oude mijnen voor een habbekrats gekocht heeft. On our way back, we all slept except for Ann and Peter our guides for today!
Vanavond was de Thai wel open en had Ann een avond vrij! Of toch niet..... Broer John kwam met zijn vrouw en zoon nog even gedag zeggen. Wederom een hilarische avond, waarbij Peter, John and Phillip alle drie de ' Tulips from Amsterdam' OppoSuits van Kek, Leander en Rudd kregen. Maar John had een geweldig T- shirt laten maken. Hij had een donkeybridge nodig om Kek z'n naam te onthouden en deed dit door te zeggen ' Wahr de hek is Kek?' Op goed geluk heeft hij voor ons t-shirts laten printen, hilarisch. The story is lots of lots more, maar dat horen jullie nog wel een keer! Time to say goodbye! Niet alleen to John and his family, maar ook to Kek, Jacq, Silly and Rudd. Zij moeten morgen vroeg weer op voor hun Rocktour in the Outback!

• 11 November 2015 - 17:11

Har En Mar :

Wat een geweldige tijd hebben jullie beleefd in Sydney. veel plezier in the Outback. Voorzichtig daar he. Gr Har en Mar