Woensdag 11-11, The Outback en Hunters Valley - Reisverslag uit Pokolbin, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Woensdag 11-11, The Outback en Hunters Valley - Reisverslag uit Pokolbin, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Woensdag 11-11, The Outback en Hunters Valley

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Leander

12 November 2015 | Australië, Pokolbin

Om 05.45 gaat de wekker! De 4 avonturiers moeten vroeg uit de veren, 7 uur vertrekken zij naar de luchthaven van Sydney om de trip naar Ayers Rock te gaan maken, 3,5 uur vliegen to the middle of nowhere. Ann brengt hen weg, door de verkeersdrukte een rit van ruim 1,5 uur, nog even koffie op de luchthaven en om 09.45 uur vliegen. Ann is om 10.45 terug en kan ons nog net even gedag zeggen. In 2017 komen zij naar Nederland! We zijn nu voor een paar dagen opgesplitst. Leander en Ans huren een auto en gaan van Sydney naar Brisbane. Peter brengt hen weg naar de Avis, eerst even langs the flowershop om rozen voor Ann te kopen, 10 rozen voor 45 AUD = €30,-!
Dan de auto oppikken, best spannend omdat het links rijden toch wel een dingetje lijkt. Peter legt ons alles uit, maar vooral legt hij de nadruk op: Keep Left! Nou, dat gaan we doen. We rijden via Windsor over the Putty Road naar Singleton, deze road gaat door verschillende natuurreservaten, Wollemi National Park en Yengo National Park en Howens Valley. Onderweg slechts 1 'wegrestaurant tegengekomen (ruim 200 km), waar we dankbaar gebruik van maken. In Singleton bezoeken we Hank Ruigrok en zijn vrouw, oorspronkelijk uit de Lier. Met open armen worden we ontvangen, krijgen thee en zelfgebakken cake, wijn en mushroomrolls. Hank heeft altijd een farm gehad met koeien en later vegetables, hard werken! Zijn nieuwe hobby is film & fotografie, wat hij ons graag wilde showen. Een kamer vol schilderijen in zijn artgallery en hij haalt allemaal natuurfoto's van internet waar hij films van maakt met muziek erbij, wij mochten genieten van de koekoekwals and the birds, fantastic hoe Hank dit doet, hij is 83 en leert nog iedere dag. Natuurlijk mogen we blijven slapen! Maar we gaan door naar Pokolbin midden in de wijnstreek. Hier hebben we de eerste levende kangaroo gespot. Het is te laat om wijn te gaan proeven, alles sluit om 17uur. Op naar ons hotel en lekker uit eten in een italiaans specialiteiten restaurant! Een heerlijke dag en Keep Left ging ons goed af! 's Avonds komt er een sms van Ann : Thanks for the beautiful flowers. It was a plesure having you stay with us and we wish you safe travels. Tot siens. Ann and Peter.
Ook bericht van Aussie 1 uit Ayers Rock: Pff wat is het heet, wel biertjes bij het eten, nu naar bed om 04.30 er uit! En zojuist komt er een bericht binnen: Hoi, we hebben onder the Blue Sky geslapen. Vroeg op en de hele dag Bloody Hot, 40 graden. Doe iedereen de groeten in de blog!! There you are!