Woensdag 18 en Donderdag 19, Millaa Millaa. - Reisverslag uit Millaa Millaa, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Woensdag 18 en Donderdag 19, Millaa Millaa. - Reisverslag uit Millaa Millaa, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 en Donderdag 19, Millaa Millaa.

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg Leander

18 November 2015 | Australië, Millaa Millaa

Beetje regenachtig wakker worden op Mandala Falls campground en na het ontbijt opzoek naar de Millaa Millaa watervallen. Viel nog niet eens mee om een beetje mooie wandelroute te vinden. Uit eindelijk voorbij Henrietta Creek vinden we een pad naar de watervallen.
Geen rondje, dus ook geen lusje d'r an, Johnnie!
2,7 km heen en dus ook weer terug. Prachtige wandeling door het Rainforest, halverwege komen we een paar meiden tegen. It s so beautiful, but watch out for the leeches. Oke zullen we doen. Al lopend bepraten we wat leeches ook al weer zijn. Nou uit kijken mot je overal. Eenmaal onderin bij de waterval geeft Kek een brul. Au au het zit vast, wat is dit, wat een beestje is dit nu weer en trekt vervolgens door z'n sok heen z'n vel kapot door de bloedzuiger er gewoon af te rukken. En bloeden doet t jeetje. Wij weer snel weg daar. Grrr overal beesten, maar ook hele mooie vlinders, vogels en lizards blijven helaas niet stil zitten. Staan niet goed op de foto. Dan lunchen en een lange ruk rijden naar .... Rolling Stone 40 km noord van Townsville. Prachtige Big4 campground voor ongeveer 300 kampeerplaatsen, de baas had een mooi plaatsje aan de zee voor ons. We mochten overal gebruik van maken. En swimmingpool open all night. We waren toch maar met 15 gasten of zo. Bij de standplaats hadden we ensuite een wc, wastafel en douche gebouwtje op de plek staan. Ideaal. Big4 is oké. Erg Mooi daar. Mochten we weer niet inde zee omdat het geregend had, waren er veel kwallen in zee. Tjonge tjonge. Lekker gechilled, gegeten, jaja weer gezwommen in een fantastisch zwembad met waterval. En de volgende ochtend 5.05 uur een prachtige zonsopkomst. Later de Zonnegroet een keer of 4 gedaan op het strand, gewandeld en ook Mark Spits is weer in het zwembad geweest. Om 10 uur vertrokken en weer een lange rit voor de boeg. Gister 300 en vandaag 350 km. Wel erg saai de M1 of Bruce highway. Geen mooie route. Op naar Arlie beach the Withsundayislands (pinkstereilanden, captain Cook ontdekte erg veel in dit gebied en gaf alles een naam). Nu dan op Airlie cove big 4 campground. Niet zo mooi als gisteren, maar lekker in de schaduw onder een boom. We blijven hier 3 dagen, want morgen kunnen we niet mee op een Tour. Dus een dagje later. Morgen vrijdag 20-11 dus een dagje Chillen en wasje draaien, boodschapjes en hopelijk wat foto's uploaden. Kek had een beetje pech iedere keer. Bijna cocosnoot op z'n hoofd die uit de boom viel. Door een daas gestoken. Door een bloedzuiger gebeten. En met een verrijdbaar bed bij the swimmingpool even materiaalpech. Z'n slipper scheurde uit en hij schoof met bed en al in het zwembad. Eerst kijk je, wat gebeurt hier..... Maar dan toch moet je helpen hè, eerst mijn boek en m'n tas redden. Dan pas kek's mobiel redden. Dan het bed dan pas Kek. Ach whar de hek is kek? Met schaafwond en al was zijn pechdag compleet. In Airlie Beach veuls te dure slippers gekocht, wel een paar met flessenopener in de zool.

• 19 November 2015 - 16:37

Wilma:

Na vier? Dagen geen bericht, vandaag alle dagen achter elkaar:) Mooie ervaringen, mooi en lelijke beesten:) opletten en blijven genieten! Hier lekker veel regen, dus geniet er extra van! Xx

• 19 November 2015 - 17:58

Richard:

He luitjes,
    We lezen hier alles dus keep on writing!
    Ziet er allemaal gezellig uit met mooie ervaringen. op de Leeches na dan....
    Blijven genieten!
    Groet,