Woensdag 18-11, The Falls and Atherton Tablelands - Reisverslag uit Atherton, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Woensdag 18-11, The Falls and Atherton Tablelands - Reisverslag uit Atherton, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Woensdag 18-11, The Falls and Atherton Tablelands

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Leander

18 November 2015 | Australië, Atherton

The Malanda Falls waren oorverdovend, een soort watervallen van Coo. Door naar Milaa Milaa, een must see, maar schijnbaar zijn wij verwend!
Bij de Nandroya Falls hebben we eindelijk onze track gedaan. De Atherton Tablelands is een prachtig gebied met Mangoplantages, theeplantages, veel cows en wineries. De lunch veranderde van minuut tot minuut. Eerst lunch in Peterson Park, vervolgens ergens, iets leuks, langs the road, dan in Innsvale en uiteindelijk bij the Subway (not really my favorite). The Cole, Liquid Drive en tanken kost veel tijd, gaat allemaal van the beachtime af. 270 km naar Townsville over de A1, Bruce Highway, maar hell of a way in een camper! Dat ding schudt aan alle kanten, heb je nog geen hernia, dan krijg je er wel 1! Alleen de bestuurder en de bijrijder hebben een luxe positie haha! Rond half 2 ging onze Aussie telefoon: Jesper! Arrived at Cairns om 06.30u. Leuk om hem te horen! Hij en Jordy hebben gisteren geslaapwandeld door Hongkong. Vandaag en morgen gaan ze acclimatiseren en dan op pad. De 1e tip: Snorkelen bij Cape Trib! De vrachtwagens hier zijn echt geweldig! Die van de Coca Cola reclame! De routes prachtig, maar wegen van mindere kwaliteit. Af en toe stukken waar bosbranden zijn geweest, soms ruik je de brandlucht nog! Maar dan ineens de pineapple plantages! Het slapen in de camper blijft kamperen! Bed inklappen/uitklappen, dekens, lakens en kussens bovenin evenals de koffer. Overige kussens in de douche, waar ook de biervoorraad en andere boodschappen staan. Het blijft nog een beetje zoeken. Alleen de koelkast, borden, glazen, bekers en ontbijtspullen weten we allemaal te vinden. De sleutels hebben een vaste plaats! Dat rijden met de Toyota en overnachten in wat je maar tegenkomt was zo gek nog niet, haha! Alles heeft z'n charmes. Camping Rolling Stones gevonden, verwelkomd door verse pineaples en garnalen! Een grote camping waar nu slechts 15 plaatsen bezet zijn. We krijgen een plek aan the beach met private bathroom! Wat keek die gast verbaasd toen we reserveerden voor 1 campervan en 6 personen!
The swimmingpool was een toppertje. Omringd door palmbomen, romantische sferen. Leander staat te popelen om een duik te nemen!
Vanavond eten we nasi met de left-over rijst, zelfs dat kan op de barbecue. Heerlijk zo buiten eten pruttelen. De garnalen blijven nog even in de vriezer. Toetje van vandaag: verse pineapple en watermeloen, koffie met (slechts) 1 koekje!! We borrelen nog even bij de verlichte pool. Jacq en Kek nemen nog een duik en voor ons idee is het al heel laat, maar 23.30 liggen we allemaal plat. De komende dagen zitten we langs de kust. Magnetic Island, Arlie Beach, White Sunday Islands!