Vrijdag 6-11, Sydney Tour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu Vrijdag 6-11, Sydney Tour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leander Downunder - WaarBenJij.nu

Vrijdag 6-11, Sydney Tour

Door: Ans & Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Leander

07 November 2015 | Australië, Sydney

Na een goed ontbijt stappen we in de POB-001, BMW from Peter en de Toyota Corolla van Ann. We gaan op de koffie bij tante Wilma. Ann laat ons eerst Wilma's oude huis zien voordat we naar het verzorgingshuis gaan. De mannen snappen er alweer niets van. Dat zal de laatste keer niet zijn. Tante Wilma vond het heel fijn om ons te zien en sprak direct Nederlands met ons. Ze benadrukte nog even dat Jacqueline wel heel veel op haar moeder lijkt.
Neef Peter komt ook op de koffie en we zitten al snel aan de cake en favoriete oploskoffie, jammie!
Peter en Sally wonen in Canberra en hebben een appartement in hartje Sydney waar hij ons mee naartoe neemt.
Vandaaruit begint onze Sydney Tour. De Tour kwam langs: Woolloomooloo, Botanical Gardens, Conservatorium of Music, Governmenthouse, the Opera House, Harbour Bridge, Circular Quay Warf, Museum of Contemporary Arts, Campbells Storehouses, The Rock, Queen Victoria Building, St. Andrew's Cathedral, Archibald Fountain, St. Mary's Cathedral, Mrs. Macquaries Chair!
Op de kade bij the Opera House is het geweldig vertoeven. Hier ontmoeten we Kees, Janine, tante Nel en Helen. Een geweldig uitzicht en mooie plek om te lunchen met elkaar. Ann en Sally hadden broodjes klaargemaakt, welke erg welkom waren. Ondertussen betrok de lucht, maar gelukkig viel er nog steeds geen regen. Uiteindelijk kon het niet missen en liepen we in The Rocks waar de onweersbui los barstte. Een mooi moment voor een bar! Bier en wijn! Na 1 biertje (0,5L) is het weer droog en vervolgen we onze tour. The Rocks is een oud gedeelte in Sydney waar veel te beleven is. Er waren zelfs Oktoberfeste! We eindigen in het appartement van Peter & Sally. Koffie, thee, borrel, hapjes, aan alles is gedacht. Wat een zwaar leven! Er komt nog meer familie binnen. Dominique (zoon), Margot (dochter) en baby Max. De mannen gaan mee om het eten op te pikken. Vanavond is het Vietnamees, heel veel pekingeend! Fantastisch food! It was a wunderfull day, again!!

• 08 November 2015 - 18:08

Nico Vesseur:

Jullie hebben daar al een hoop meegemaakt, en gezien lezen we. Het is een mooie reis met inhoud, genieten jullie er maar lekker van. Op de wereldklok zien we jullie tijd. HGR.

• 08 November 2015 - 20:33

Hella:

Hallo Jacqueline , dat was dan even Dubai in vogelvlucht .
    Fantastisch wat je allemaal al gezien en beleefd hebt. Geniet ervan en blijf ons verrassen met je verhalen. Groetjes